ÖT, SZÉPSÉGES OLASZ SZIGET

Olaszország hosszú, változatos tengerparttal, szépséges tájakkal, elbűvölő városokkal, műalkotásokkal hívogatja tursitákat. Nem csak az olasz csizma tengerpartjai közül válogathatunk, hanem a szigetek közül is, ha pihenni, kulturálódni akarunk. Olaszországnak 800 szigete van, bár ezek közül csak mintegy nyolcvan lakott. Köztük biztos megtaláljuk a számunkra megfelelőt, mert válogathatunk a világhírű tengerparttal rendelkező Szardínia, a vulkanikus Aeoli-szigetek, a színes városokkal csalógató Murano, Burano, vagy a tavakban lévők közül.

Hogy könnyebb legyen a választás, egy sorozatban összeszedtünk a legérdekesebbeket, legszebbeket.

Kezdjük Szardíniával, amely talán a legszebb tengerpartokkal bír az összes olasz sziget közül. Ha már ott vagyunk, ne hagyjuk ki a környező kisebb, érdekes szigeteket sem.

Ha Szardínia az utcélunk, változatos, szépséges strandokban gyönyörködhetünk. A hosszú homokostól, a kisebb, kavicsos-sziklásig öblökig, a csöndesebbtől a vílághírű nyüzsgő partszakaszig. Választhatunk, hogy sárga, fehér, vagy akár rószaín homokban akarunk napozni.

Nem csak a híres Costa Smeralda (Smargdpart) bájos városai várnak bennünket, hanem az egyedi törtélem sok ezer éves emlékei ősi kőtörnyoktól, szépséges barokk templomokig. És persze a sehol máshol nem kóstolható, különleges szardínai ételek, borok is.

La Maddalena and Caprera

A változatos Maddalena szigetcsport Szardínia északi részén található. A Szardínia és Korzika között lévő hét nagy és számos kisebb sziget ma nemzeti park, hogy megvédjék a gazdag víz alatti élővilágot.

Természetesen hajóval, csónnakkal legjobb fölfedezni ezt a világot. Ha elég volt a hulámokból és végtelen tengerből, akkor válaszuk pihenéshez a fő sziget, Maddalena valamelyik gyönyörű strandját, Cala dei Francesit,Tegget, Capocchia du Purput.

Maddalenáról híddal mehetünk át Caprerara, ahol Guiseppe Garabaldi élete utolsó éveit töltötte. Ha megnéztük házát, járjuk be a gyönyörű strandokat, a paradicsomi Coticciot, Cala Napolatenat, Relittot, Serenat. Sőt Budelli szigetén rózsaszín strand is vár bennünket.

Szerencsére nem kell mindent magunknak megszevezni, kikeresni, ha ide akarunk látogatni. Palauból minden nap több hajókirándulás is indul Maddalena szigetcsoporthoz.

Tavolara and Molara

Szardínia északkali partjainál lévő két sziget Tavolara és Molara

Tavolaran bejárhatjuk a szép strandokat, búvárkodhatunk, jót pihenhetünk. A sziget nagy része katonai terület, így az nem látogatható.

A közeli, nagyon egyedi Molara természetvédelmi terület. Különleges módon magánterület, így csak vezetett túra keretében fedezhető föl  A könnyű túra érinti aa legjobb kilátóhelyeket, régi tanyákat, a legjobb strandokat.

Ha Olaszországba, vagy más szép helyre akar utazni, lépjen velünk kapcsolatba valamelyik ikonra kattintva, telefonon, e-mailben, vagy töltse ki ajánlatkérő úrlapunkat.

Asinara Island

.”

A bájos, kicisny sziget algi 50 km2, és Szardíniai észak-nyugati partjainál fekszik. Ez a terület is nemzeti park, csak az őrök alkotják az állandó lakosságot. Korábban lepratelep, majd az egyik legjobban őrzött börtön lett belőle, egészen 1997-ig. Érdemes egy vezetett túrán résztvenni, hogy Asinara minnél több különlegességét ( pl szép táj, többfajta teknős, fehér öszvérek, számos madár és állatfaj) megismerjük. Nem kell fötlétlenül gyalogolnunk, válaszhatunk kerékpárt, vagy golfkocsit is. Ha kedvünk van, pár napot is töltehtünk itt.  Asinara megközelthető Porto Torresből kb 1,5 óra, Stintinobl kb 25 perc.

Sant’Antioco

Cagliartól nyugatra találjuk ezt a nagyobbacska, érdekes szigetet. A „szokásos” varázsos strandok mellett sok ezer éves történelmi emlékeket is találkozunk itt. Római kori hidak, föníciai temető, ókori szökőkút.  A központ Sant Antioo mellett érdemes megnézni Calasettat is.Ide akár kocisval is meehtünk, mert híd köti össze Szardíniával.

San Pietro Island

A szép szigetek közül nem hagyhatjuk ki San Pietrot. 6000 lakosa főleg Carlofortben él, ahol a genovai nyelvhez hasonlót beszélnek. Válogathatunk a gyönyörű strandok közül. Ha kedvünk van, akkor végig mehetünk valamelyik túraösvényen, hogy élvezhessük a táj szépségét,  vagy a nap végén megcsodáljuk a élvezzük megnyugató naplementét. A sziget mintegy 40 perces kompozással érhető el Portovesmeből

Malu Entu Island

Egy alig ismert sziget Szardínia partjainál, amely változékony, szeles időjárásról kapta nevét. Teljesen lakatlan, ezért csak kirándulni lehet ide. Ez nem akadályoz meg senki abban, hogy élvezz strandokat, gyönyörködjön  teknősökben, és más tengeri lényekben, élvezze a szinte háborítatlan természet közelségét. Mari Ermiből hajózhatunk át, vagy bérelhetünk magunknak csónakot.